Techniky pro počítačový přenos znalostí
Zimní semestr 2001 - 2002

 

 

Základní informace Struktura kurzu
Základní doporučená literatura Další studijní materiály
Požadavky k uzavření předmětu Oznámení pro studenty

 

Základní informace
 
Kód předmětu
12TPL
Přednášející
L. Drška / M. Šiňor
Doba konání
Čtvrtek 11.30 - 13.30
Místo konání
FJFI, areál Pelc Tyrolka, budova kateder, 3. podlaží,
učebna UNIX
Telefon / E-mail
2-2191 2276 / 2-2191 22..
drska@antu.fjfi.cvut.cz / sinor@antu.fjfi.cvut.cz
.

 

 

 
Struktura kurzu
   
1
Úvod
2
Programátorský přístup a otevřený software
3
Autorské řešení a komerční programové vybavení
4
Profesionální přístup a integrované prostředky
5
Závěr
   
6
Úkoly a závěrečný projekt
   
7
Reference

 

 

Základní doporučená literatura
.
Gray D. :Profesionální Design na Webu.
Softpress Publishing, Brno 2000.
ISBN 80-902824-1-5.
Zdařilý překlad přátelským tónem psané publikace o principech tvorby webovského místa. Věnuje pozornost nejen technické stránce přípravy webových dokumentů, vede ctenáre i k akceptování obecných zásad, jež by měly být respektovány , aby webový dokument byl čtivý a esteticky hodnotný.
 
.Třísková L. : GNU nástroje pro tvorbu WWW stránek.
Grada, Praha 2000.
ISBN 80-7169-861-X

http://www.kosek.cz/lenka/books/gnu.html
Publikace pro tvůrce orientované na informatiku a upředňostňující programátorský přístup, kterí chtějí vytvářet své střízlivě prezentované webové stránky v HTML s použitím softwaru, který je kvalitní a zdarma a upřednostňují operační systém Linux.
 
Pastyřík P. : Microsoft FrontPage pro verze 2002 a 2000 jednoduše.
Computer Press, Brno 2001
ISBN 80-7226-527-X
Stručná a nepříliš drahá, prakticky zaměřená publikace věnovaná programu FrontPage ve verzích 2000 i 2002. V postupech rozepsaných do jednotlivých kroků a na příkladech ilustruje základní možnosti tohoto WYSIWYG editoru pro tvorbu webových stránek, jenž je verzi 2002 lokalizován do češtiny.
.
Macromedia Dreamweaver : Český QuickStart manuál for DW 3/4 Win.
http://www.digitalmedia.cz/macromedia/software/dreamweaver/podpora.htm
=> dokumentace => Český QuickStart manuál pro DW 3/4 Win (334 kB)
Stručný úvodní elektronický tutoriál k systému Dreamweaver v češtině a navíc stáhnutelný k neomezenému používání zcela zdarma. Na realizaci webové stránky fiktivní firmy je demonstrována realizace řady dílčích úkolů s použitím tohoto programu.
 
Bruce B. : Macromedia Dreamweaver 4. SAMS Teach Yourself.
SoftPress, Brno 2001
ISBN 80-86497-11-9
http://www.betsybruce.com
Český překlad výborného podrobného průvodce programem Dreamweaver 4, který plně ukáže vynikající možnosti tohoto vývojového softwaru. kniha vhodná pro začátečníky i pokročilejší uživatele. Je k ní k dispozici i aktualizovaná webová stránka autorky knihy. Pokud si knihu opatříte, uděláte dobře ...
.
Kristián P. : Macromedia FLASH 5 : Úvod do tvorby animací.
PC World Edition 06, Unis Publishing, Brno 2001
ISBN 80-86097-61-7
http://www.win.cz/
=> PC WORLD Edition
Stručná a cenově nenáročná příručka pro začínající uživatele programu Flash. Pomůže zvládnou základní techniky, nezahrnuje však např. plné využití interaktivity pro tímto programem realizované produkty. Je k dispozici i v elektronické formě, barevné a ještě levnější.
.
Ulrych K. : Flash 5 for Windows and Macintosh.
SoftPress, Brno 2001
ISBN 80-86497-10-0
http://beta.peachpit.com/vqs/flash/
Česká verze praktické vizuální příručky pro seznámení s programem Flash. Lze použít i jako referenční manuál. Je k dispozici též doprovodná webová stránka. Podle charakteristiky na obálce je kniha i cenově dostupná, i když mnozí studenti s tím nemusí souhlasit. V každém případě dobrá investice.
.

 

 

Další studijní materiály
Bude průběžně doplňováno
.
Reference
.
Vybrané URL
.
.

 

 

 
Požadavky k uzavření předmětu
 
..
1
Jako individuální úkol vypracovat titulní stránku pro dokument FJFI ČVUT : Obor Inženýrská informatika : Zaměření Informatická fyzika.
2
Podílet se na vypracování dohodnuté části webového dokumentu FJFI ČVUT : Obor Inženýrská informatika : Zaměření Informatická fyzika..
 
.
 
.

 

 

 
Oznámení pro studenty
 
..
 
.
 
.
 
.
 
.
 
.
 
.